Artykuł sponsorowany

Co mają do zaoferowania hotele trzygwiazdkowe?

Co mają do zaoferowania hotele trzygwiazdkowe?

Liczba gwiazdek, którymi oznaczony jest ośrodek wypoczynkowy, nie jest przypadkowa. Wybór miejsca noclegowego na podstawie tego kryterium jest z kolei częstą praktyką. Mimo że wielu osobom konkretna ich ilość kojarzy się z wysokim lub niskim standardem, niewielu jednak wie, co tak naprawdę do zaoferowania mają ośrodki nią oznaczone. Hotele trzygwiazdkowe powszechnie uważane są za te o solidnym standardzie. Przekonaj się, jakie wymagania musi spełniać hotel, aby mógł być uznawany za ośrodek trzygwiazdkowy.

Kto przyznaje gwiazdki hotelowe?

To, jakie wymagania musi spełniać hotel o podanej ilości gwiazdek, definiuje rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki. Przyznawaniem gwiazdek zajmuje się z marszałek województwa i podlegająca mu komisja. W jej skład wchodzą przedstawiciele Sanepidu, branży hotelarskiej, a także strażacy oraz specjaliści zajmujący się nadzorem budowlanym. Wraz z wyższą liczbą przyznawanych gwiazdek zwiększa się standard ośrodka, a co za tym idzie, pokoju hotelowego, a także ilość dodatkowych udogodnień, z których gość może skorzystać.

Dodatkowe udogodnienia w hotelu

Każdy hotel trzygwiazdkowy musi zapewnić gościom dodatkowe usługi takie jak pranie odzieży, jej czyszczenie, a także prasowanie. Oprócz tego daje klientom możliwość płacenia kartą. Personel powinien także udostępnić podróżnym miejsce do przechowywania bagażu, gotówki i wszelkich innych kosztowności. Recepcja jest z kolei czynna przez 24 godziny na dobę. Jednym z wymogów jest także zapewnienie gościom restauracji, a nie jedynie baru, który występuje przy ośrodkach jednogwiazdkowych oraz dwugwiazdkowych.

Jak podkreśla ekspert reprezentujący Hotel Łabędź:

Hotele oznaczone trzema gwiazdkami powinny także oferować możliwość zakupu podstawowych środków higieny osobistej oraz skorzystania z usługi room – service, czyli możliwości zamówienia posiłków do hotelowego pokoju.

Podstawowe wyposażenie pokoju

Standard ten oznacza także, że każdy pokój hotelowy posiada łazienkę, wyposażoną w podstawowe kosmetyki oraz ręczniki kąpielowe. Przepisy gwarantują także podróżnym, że powierzchnia pokoju dwuosobowego ma przynajmniej 14 metrów kwadratowych, podczas gdy pokój jednoosobowy musi spełniać wymóg 10 metrów kwadratowych powierzchni. Do obowiązkowego wyposażenia należy wnęka garderobiana lub szafa, w której hotelowi goście mogą powiesić ubrania.

Innymi elementami, niezbędnymi w pokoju, są lustro, trzy wieszaki przeznaczone na jedną osobę zamieszkującą dany pokój, a także wieszak na odzież wierzchnią. Hotel trzygwiazdkowy w oferowanych pokojach powinien mieć także biurko lub stół oraz minimum dwa krzesła.

Dopełnieniem wystroju i elementem ocieplającym wnętrze jest oczywiście oświetlenie, a także wykładzina dywanowa lub dywaniki, rolety bądź zasłony. Za rozrywkę gości w pokoju odpowiada z kolei telewizor. W pokoju musi znaleźć się również telefon pozwalający na kontakt z recepcją, a także podstawowe materiały piśmiennicze.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.