Materiał Partnera

Czy współczesne apartamenty noclegowe mają dostęp do internetu?

Czy współczesne apartamenty noclegowe mają dostęp do internetu?

Jedno z pierwszych pytań, które pada z ust gości przybywających do apartamentów noclegowych, brzmi: „Jakie jest hasło do Wi-Fi?”. Może to śmieszyć lub smucić, ale z pewnością nikogo nie powinno dziwić. Jak podają badania przeprowadzone przez portal Triverna, co czwarty Polak traktuje dostęp do Internetu jako kluczowy element oferty noclegowej. W wielu przypadkach liczy się on nawet bardziej niż lokalizacja czy cena apartamentu.

Internet - element obowiązkowy oferty noclegowej

Turyści mają rozmaite wymagania względem obiektów noclegowych. Jedni szukają nadmorskiego ośrodka wczasowego z pełnym wyżywieniem, inni pojedynczego łóżka w toruńskim motelu, a jeszcze inni komfortowego, dwuosobowego apartamentu w centrum Wisły. Z pozoru potrzeby klientów tych miejsc są zupełnie rozbieżne. Łączy je tylko konieczność spędzenia nocy z dala od stałego miejsca zamieszkania. W praktyce istnieje aspekt, który łączy wymagania gości obiektów noclegowych niezależnie od ich wieku, narodowości czy długości podróży. Jest nim dostęp do internetu. Bez niego ojciec czwórki dzieci nie zarezerwowałby rodzinie biletów do kina, a ulewny dzień nad polskim morzem spędziliby w pokoju. Z kolei student nie mógłby wysłać z motelu zaległej pracy zaliczeniowej, więc cały wieczór chodziłby po mieście, szukając kawiarni z darmowym Wi-Fi. Utrudnione życie miałaby też przebywająca w górach para, która każdego poranka sprawdza w internecie warunki pogodowe panujące na stoku.

Funkcjonowanie apartamentów noclegowych, które nie oferują swoim gościom dostępu do internetu, jest w dzisiejszej rzeczywistości niemal niemożliwe. To znaczy – jest możliwe, ale wiąże się z dużym niezadowoleniem klientów oraz ograniczonym dostępem do niektórych podróżnych. Obecnie, aż 27% polskich turystów uważa Wi-Fi za absolutnie niezbędny element oferty hotelowej. Dla niemal 1/4  ankietowanych brak gwarancji dostępu do sieci jest równoznaczny z koniecznością porzucenia dotychczasowej rezerwacji i znalezienia innego noclegu. Na tak drastyczny krok decydują się nie tylko studenci, ale także rodziny z dziećmi i podróżujący służbowo. Internet nie jest przecież jedynie kwestią rozrywki. Niejednokrotnie pozwala on realizować zobowiązania zawodowe, załatwiać sprawy bankowe, a nawet zwiększać poczucie bezpieczeństwa wśród klientów.

Jeszcze parę lat temu, aby uzyskać hasło do Wi-Fi, należało uiścić dodatkową opłatę w hotelowej recepcji. Dzisiaj wielu właścicieli apartamentów rezygnuje z cennika za połączenie z internetem. Rozumieją oni wagę tego udogodnienia, uznając je za niezbędne minimum, a nie wartość dodaną pokoju. Taką wartość może za to tworzyć jakość połączenia, czyli jego szybkość, bezpieczeństwo oraz wydajność.

Apartamenty w górach a szybkość internetu

Z reguły, goście pokojów w centrum Wisły czy w innych, popularnych miejscowościach nie powinni martwić się o dostęp do internetu. Połączenie z siecią internetową stało się standardem niemal we wszystkich obiektach noclegowych – szczególnie tych, które starają się utrzymać serwis i satysfakcję klientów na wysokim poziomie. W mniej zurbanizowanych destynacjach np. w górach problem może stanowić szybkość i wydajność połączenia. Chociaż na liście udogodnień górskich apartamentów widnieje Wi-Fi, często zdarza się, że nie działa ono w sposób zadowalający. Mimo tych trudności, właściciele obiektów noclegowych robią, co mogą, aby nie zawieść oczekiwań swoich gości. Większość z nich wykupuje u operatorów szerokopasmowy dostęp do internetu, który gwarantuje odpowiednią prędkość pobierania danych na terenie całego pensjonatu. Z kolei, zastosowanie nowych technologii pozwala utrzymać stabilne łącze nawet przy dużym obciążeniu sieci (np. kiedy w obiekcie przebywa wielu gości i wszyscy korzystają z internetu).

Rozwiewając wszystkie wątpliwości – tak, współczesne apartamenty w znakomitej większości oferują dostęp do internetu. Najczęściej jest on darmowy, a hasło do Wi-Fi wręczane jest gościom razem z kluczami w momencie zameldowania. Obiekty, które nie zapewniają tego udogodnienia swoim klientom, albo są głuche na ich potrzeby, albo oferują ucieczkę od cywilizacji. W drugim przypadku brak Wi-Fi w pokoju można uznać za usprawiedliwiony. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję