Przegląd najpopularniejszych usług dodatkowych dostępnych w hotelach
Hotele zapewniają klientom nie tylko pokój, ale także szereg usług dodatkowych, które urozmaicają pobyt i sprawiają, że jest jeszcze wygodniejszy. Do dyspozycji gości zazwyczaj pozostają strefy wypoczynkowe, poza tym pokój może być wyposażony w różne udogodnienia. O zadowolenie klientów dba też personel, który chętnie pomaga nie tylko w kwestiach związanych z samym pobytem w hotelu, lecz również dotyczących organizacji całej wycieczki.
Dodatkowe wyposażenie pokoju hotelowego
W pokojach hotelowych goście powinni móc przede wszystkim solidnie wypocząć, chociaż czasami podstawową potrzebą, zwłaszcza w przypadku osób podróżujących służbowo, są odpowiednie warunki do pracy. Standardowe wyposażenie pokoju z łazienką obejmuje m.in. suszarkę do włosów, zestawy kosmetyków, ręczniki. Dodatkowym udogodnieniem może być natomiast sejf pozwalający bezpiecznie przechować kosztowności, a także minibar z alkoholem, napojami i przekąskami. Poza tym w niektórych pokojach goście mogą korzystać ze sprzętu do prasowania, czajnika elektrycznego, lodówki czy biurka – tego typu udogodnienia sprawdzają się szczególnie podczas dłuższych pobytów.
Przeczytaj również: Wypoczynek z dziećmi: udogodnienia dla rodzin z maluchami
Strefy SPA, sportowe, rozrywkowe i biznesowe
Hotele o podwyższonym standardzie kompleksowo dbają o swoich gości. W hotelowym SPA można spędzić czas na masażu, w saunie bądź w gabinecie kosmetycznym – zabiegi relaksujące, lecznicze i upiększające pomogą odprężyć się po intensywnym dniu. Niektóre obiekty posiadają także specjalne strefy rozrywki, w których znajdują się kluby muzyczne dla dorosłych czy place zabaw dla dzieci. Ponadto hotele często pełnią też funkcję centrów biznesowych, ułatwiających łączenie relaksu z pracą. Dzięki wynajęciu sali konferencyjnej w Trójmieście albo innym malowniczym zakątku Polski uczestnicy eventu mogą w trakcie jednego wyjazdu podnieść swoje kwalifikacje i zrelaksować się.
Usługi dodatkowe oferowane przez personel
Obsługa hotelowa na co dzień dba m.in. o czystość pokoju, serwowanie posiłków, bieżące rozwiązywanie usterek. To jednak nie wszystko. W niektórych obiektach goście mogą poprosić o pomoc konsjerża, którego wsparcie wykracza daleko poza sprawy związane z hotelem. O tym, czym zajmuje się konsjerż, krótko opowiada pracownik gdańskiego Hotelu Amber:
- Konsjerż może np. zarezerwować bilety do teatru, zamówić taksówkę, zapewnić opiekę lekarską, wskazać najlepsze atrakcje turystyczne i restauracje. To osoba, która organizuje wolny czas i rozwiązuje wszystkie problemy gości.
Wśród usług recepcji czasami znajduje się też wymiana walut, przechowalnia bagażu albo możliwość oddania ubrań do pralni bądź do prasowania.
Hotele starają się sprostać oczekiwaniom wymagających klientów, dlatego zakres usług dodatkowych bywa bardzo szeroki. Niektóre z nich mogą być płatne, jednak nie jest to regułą – wszystko zależy od regulaminu hotelowego, wszelkich informacji o opłatach dostarczają także pracownicy recepcji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana